söndag 16 maj 2010

Mittsvenskan i Borås.











Årets först deltävling i mittsvenskan stod för dörren. Vid ankomst på fredagen så var det en underbar kväll med sol.
Grillning av bäver med päresallad och som efterrätt så var det den sista meckningen innan tävlingen.
Lördag morgon, uppehåll men regnet hängde i luften. Alla kunde köra sin träning på torr bana men sedan så öppnade himmeln sig och det regnade i princip hela förmiddagen Arrangörerna gjorde sitt bästa för att hålla vatten pölarn borta.
Jag avstod första kvalet för att det regnade för mycket, andra kvalet så tog jag en chans och köra iallafall ett kval. Men det var nästintill omöjligt att få till någon bra körning, utan det var ett ständigt kryssande mellan pölarna.
Ett kval var det ända som behövdes för att servon skulle ge upp. Efter att ha tokmeckat innan först del finalen så fick jag dock i ett begagnat servo så jag kunde fortsätta.
Det visade sig att det nya servot inte villa vara med längre så det blev bara en 20 meter körd.
Bara att kasta in handuken och satsa på nästa tävling.
Till tröst så var jag inte den ända som fick regnhaveri.




2 kommentarer:

  1. Mamma Balsberg16 maj 2010 kl. 11:43

    Grillad BÄVER!!!???
    Har ni vatt o tjyvjagat?

    SvaraRadera
  2. Päronsallad med bäver mmmmmm---låter bättre än havererat servo !!!!! Lycka till i fortsättningen.

    SvaraRadera