lördag 21 juli 2012

SM SM SM

Så har det blivit lördagkväll och det "värsta" är gjort, eller kört kanske jag ska säga.Sitter som vanligt framför datorj....n och undrar om det är mitt handhavande det är fel på.
Smyger in på fejan och ser att där är andra som också undrar var resultaten blir av.
Flöt väl iväg på något isflak. Får man räkna med i NORRLAND.
Nåväl, pojkarna gör självklart så gott dom kan, är ju inte själv så teknisk så jag förstår att det kan krångla.

Som sällskap här hemma i stugan har jag en mugenbody som jag tejpar lite på här o där. Den är väldigt trevlig och säger inte emot, men den hukar sig lite när jag grälar på datorn.
Och det gör jag ofta. 

Hur som helst så kördes det träning i går och det testades däck hej vilt. Kom för säkerhets skull en rejäl regnskur också. Ser på Eriks bilder att det var rejält geggigt. Efter den fria träningen kördes det tre omgångar där de tre snabbaste sammanhängande varven avgjorde vilket kvalheat man skulle bli placerad i till lördagen.

Banan
Mekområdet

Johan körde bra och slutade på plats 13 efter träningen. Kom således att få startnummer 1 i heat 8. Det var han nöjd med eftersom han tycker att det kan bli lite stressigt att köra med värstingarna. Har inte riktigt koll på alla nerverna än.
Fredagkvällen avslutades med en lövbiff på campingrestauranten där det fixades långbord till alla buggymänniskorna, som tycks ha tagit över Lufta Camping denna helg.

Lufta Campingrestaurant

Idag har det körts kval, kval o åter kval. 45 kvalrundor om jag räknat rätt.
Johan hade några kända namn i heatet, Linus, Simon, Iregren o Matte och sen en massa namn som jag aldrig sett förr. Dom omutliga norrlänningarna förmodar jag. Dom där som kör buggy när det är 40 minus ute samtidigt som dom sveper en sån där öl som finns på reklamen och säger jomenvisst. All respekt åt dom.

Johan på laddning

Simme på laddning - verkar vara jobbigt att köra buggy
Taktiksnackardags

Johan la beslag på första kvalet 5 sek före Linus. I andra bröt Johan en arm på uppvärmningen. Då kommer han hem gipsad då alltså. Eller det var kanske en arm på bilen.

Det var det, för i tredje heatet var han tillbaka igen och kom fyra. De två sista heaten tog han hem och slutade på plats 12 totalt. Vilket känns ganska logiskt då han var 13 efter träningen. Har märkt att det ofta blir så. Jämn körning. Det är min Johan det.
Har säkert kollat kvallistan så där en 27 gånger för att se att allt stämmer. Och han är lika snyggt placerad på plats 12 varje gång. Måste va nåt tekniskt. Får bli en lövbiff till ikväll.

David R tog hand om TQ och nu är även 128 delsfinalen körd och den vanns av Tobbe Wetzler. STORT GRATTIS.

Har ingen buggybild i dag så istället får ni stifta bekantskap med min älskade lilla Zazu.
Nu har jag buggybilder men jag låter min lilla tös vara kvar på bloggen.



Hörs igen efter finaldagen och då jag fått höra allt om spektaklet i Robertsfors.

Mamma Balsberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar