tisdag 9 juli 2013

EC REIMS 2013

Nu är har sällskapsresan 8 startat. D v s EC i Reims 2013. Och jag har fått igång flippfloppen. Går med WIFI här men det har varit överbelastat hela dagen så nu sitter jag här i kvällsolen och NU funkar det. Får lägga in bilder senare för det orkar inte nätet med.

Lämnade Svedala  i lördags efter att först ha lämnat kissen på katthotell. Egen minisvit och två supersnygga birmapojkar i sviten intill. Styrde kosan söderut och så fort jag kommer över bron får jag lättare att andas. Sedvanlig tur Rödby - Puttgarden med Kaj och Börje flygandes runt båten.

Greven ställplats
 
Stannade till en natt vid en vacker ställplats, Greven, och rullade in till Dortmund och tittade lite på nya husbilar på söndagen. Vidare söderut och jag satt vid ratten genom Belgien när vi kom ikapp en liten rykande, stinkande blå sak. Herrejesses, sa jag, vad har vi här. Blåste om och tittade samtidigt in i den lilla blå och vid ratten satt Ali Baba och i baksätet hade han dom 40 rövarna. Inte konstigt att det osade.

Stannade och övernattade vid en camping 10 mil ifrån Reims. Lugnt och fint tyckte vi ända tills vi lagt oss vid 11-tiden. Då började det smälla och bomma och jag sa att nu har vi nog hamnat i Franska Revolutionen del 2. Efter en halvtimme tystnade det bara för att följas av ett klockspel som talade om att klockan var 12. SEN blev det tyst.

När vi kom till banan var campinginsläppet flyttat till kl 2. Många av di blåe var redan på plats så det blev till att hänga i mektältet och snacka. När vi blev insläppta på campingen så kom det obligatoriska elkabelskriget igång. Berne Terrier styrde upp som vanligt och så var det fixat. Sen rullade Svensson och Hellsten också in och slog läger mitt emot varandra och där samlas alla och sitter och snackar. Sist kom  Lind och Hassel och så var husbilsgänget fulltaligt. Träffade Sandbergs som bor på hotell och sen kom också Ekenstierna till Reims. Med en Palle med ryggskott. Och Micke Johansson kommer inte alls för Lasse har blivit sjuk igen. Tråkigt. Och Marie-Louise är inte heller här. Lunginflammation. Krya på er allihopa.

Swedcamp





Gick och kollade in anläggningen som är proffsig och banan ser mycket inbjudande ut. Mycket tid har gått åt ikväll för att hitta någon som kan vara teammanager. Som det ser ut nu så får det Svenska laget packa ihop och åka hem igen. Alla har fullt upp och de få som har möjlighet är inte friska nog att ta på sig det. En teammanager ska vara närvarande på banan hela tiden när någon svensk kör och jag tror vi har svenskar i alla heat utom ett. Det blir ca 10 timmar på banan och det är tufft. Förstår inte varför förbundet inte utser någon som åker med för att sköta det. Det fungerar tydligen i 1:8 track. Det borde vara klart innan vi åker ner tycker jag. Både Spanien och England har alltid samma managers med sig som tar hand om laget så att dom kan fokusera på det dom är här för. Att representera sitt land. Nu har det löst sig. Anders Lind tar hand om det Svenska laget. Tack för det.

I lägret händer det saker. Madde och jag kom fram till att vi är lika duktiga på att organisera husbilslivet. Här pratar vi färdiguppvägt ris. Och dom har t o m frityrgryta med sig, Svenssons. Och Pålssons har en pommes frites maskin. Och vi har en mackegrill. Ja jisses.

Det finns fler som har stenkoll på utbudet i husbilen. Kolla nedan.....

Hassel inventerar


Vid 6-tiden cyklade jag iväg till det stora köpcentret för att handla. Fanns myyyycket att titta på. Så mycket att Sture var på väg att efterlysa mig fick jag höra när jag till slut dök upp.

Vadå, sa jag, försök att cykla genom rondellen i rusningstrafik. Fastnade och fick cykla 29 varv innan jag kom ut därifrån. Dom trodde mig. Haha.
Dom såg nog morgondagens tidningsrubrik framför sig.......

Medelålders kvinna siktad cyklande på motorvägen 3 mil norr om Reims. Verkar vara något förvirrad!!!

Nu huttas och smuttas det i alla hörn och vi får hoppas dom slipper att blåsa imorgon innan dom ska in på banan. Mekanikerna alltså. Nu lägger mörkret sig över Reims efter en solig och varm dag.

Hörs senare.....Mamma Balsberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar