onsdag 24 juli 2013

SC MJÖLBY 2013

Dags för tredje deltävlingen i SC och den kördes i ett soligt och varmt Mjölby. Ett 80-tal anmälda hade hittat hit och slagit upp mektält och boende. Många bodde vid banan. Brukar ju ta lite mekdepåbilder men den ende mekanikern som ville vara med på bild var den här:

SnyggPepsi

Jag var "som vanligt" inte närvarande förrän på söndagen men lördagen var som alltid träning och kval. Och precis nu kom jag på att jag kan byta till STORA datorn när jag skriver. Dock måste jag jobba med bilderna på flippfloppen. Har myyyycket att lära om data/foto/importera/med mera.....

Lördag var det...hade lite "frusna" resultat på myrcm att gå efter hemma och jag såg att Johan inte hängde med i svängarna som han brukar. Även i kvalen halkade han efter och låg runt 15-20 plats. Efter fjärde kvalet var han nr 16 och då anade jag att han inte skulle klara semi direkt idag. Mycket riktigt blev han nr 20. Kvartsfinal alltså, och många höjde på ögonbrynen och undrade vad Balsberg höll på med. Men man är inte bättre än sin körning för dagen.

TQ tog Micke J hand om och det var många hemmaförare som var uppe i toppen och röjde idag.

Ett gäng som väntar på att få starta
 
Åkte tåg baklänges upp till Mjölby och mådde illa i en timme efter det. Promenerade upp till banan och blev haffad halvvägs av en påstridig farsa vars barn hade garageloppis. Då stannar det en bil och det är Keilia som undrar om jag vill ha lift. Räddaren i nöden. Tack Keilia.
 
Under tiden hade Johan kört sin kvart som han till en början ledde med Max efter sig. Sen la han sig tydligen på hoppet efter rakan tre gånger och sen var det färdigkört för hans del. Ska kanske gasa lite mindre. Men det var förmodligen bilens fel, eller banans, eller vädrets eller aktiemarknadens...
 
Max låg på sista bump när han fick ackdump och han var två sekunder efter Pontus som tog fjärdeplatsen när signalen gick. Max var för övrigt den ende som körde en 39 tid i den kvarten. Duktig kille.
 
Starten i semi B. Kennie på rygg och någon på väg åt vänster, en hänger i luften och en ser ut att vara på väg tillbaka för en önskad omstart kanske...

Annorlunda hoppteknik

Precis som här


Semifinalerna avverkades och några av "de vanliga" och några som inte brukar köra final tog sig vidare för att göra upp om äran och pokalerna.
 

 
Hellsten, Olsson ? och Sandberg i finalen

Brunsberg kör så det ryker. Lite dålig skärpa men kul ändå

Hassel, Brunsbergs underrede och Gus i bakgrunden
 
Starten i finalen var lite mer disciplinerad och fältet kom iväg helt ok. Edvinsson var i topp de första varven men gjorde ett misstag och Micke smet förbi. Dom turades om att dra men i slutet var det "gammal är äldst" som gällde och Edvinsson kunde lägga ännu en seger till meriterna. Bakom "giganterna" jagade övriga placeringar och några hade problem.
Brunsberg bröt en bärarm och fick bryta och Hassel hade tre? stopp och rasade i listan.

Kul att se Fredrik Peters i final och även hemmaföraren Emil Magnusson samt Rickard Olsson, en yngre förmåga som kör Xray.


Vinnarbilen

Svärmorsdrömmen Mikael Johansson blev TQ

Och här är alla godingarna samlade för porträttbild

1:a Andreas Edvinsson
2:a Mikael Johansson
3:a Marcus Sandberg

Å sen kommer, Fredrik, Henke, Hellsten, Emil, Gus, Rickard o Conny


Och jag tycker fortfarande att det är snålt att inte alla tolv i finalen får gå upp på prisutdelningen. Ett STORT däcksläpp för det. 
 
Varmt och torrt var det i alla fall och eftersom jag inte sov över och inte behövde använda mig av toaletterna eller körde på banan så lämnar jag åt övriga att ha åsikter om huruvida allting fungerade. Så länge jag var på plats flöt det på i alla fall. Och glassen jag fick var god. Sture och Johan hade Team Ekenstierna i mektältet som var ihopabundet (skånskt ord) med Kyoshogängets så trevligt hade dom i helgen.
 
Var sen i Botkyrka och la några varv på måndagen och Johan blev av med Botkyrkaspöket han haft i huvudet sedan förra året. Nu blir det till att vila tills det är dags för NM i Finland om två veckor.
 
Ha det......Mamma Balsberg (om en minut i hängmattan)
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar