onsdag 29 maj 2013

Reflektion World Race

Skrivet onsdagen 29/5. Jag har läst igenom vad jag har skrivit mer än en gång och funderar på varför jag är så återhållsam.

Jo, det här är ju landet LAGOM, där alla förväntas var blygsamma. Inte förhäva sig, inte "skryta" eller tala om att man har gjort något bra. Jag var närvarande på banan under finaldagen och pratade med en hel del människor och har i efterhand tänkt en del på, vad ett par stycken menade med det dom sa. Jag vet att jag uppfattas som vass av en del men sanningen är helt enkelt den att jag är RAK och ÄRLIG. Vilket många tycks ha väldigt svårt för att vara i landet LAGOM. Och för dom som själva inte vågar vara det ses det ofta som ett hot. Och att jag har en rak och ärlig åsikt om något och dessutom vågar framföra den åsikten behöver inte vara detsamma som att jag kritiserar det jag tycker till om.

Och jag kan tala om för er att jag kommer att vara ännu mera rakryggad framöver. För jag är SÅ TRÖTT på människor som ler och hycklar när jag har dom framför mig men som sedan hugger mig i ryggen när jag vänder mig om. Kan inte komma på någon annan anledning än att det handlar om ren avundsjuka och osportslighet.

TACK! till er som var "stora" nog att komma fram och berömma Johan för hans körning, både på kvaldagen här, och för det han presterade nere i Reims. Det kostar inget att berömma, önska lycka till och att gratta när det går bra. Prova så får ni se. Många tycks ha betydligt enklare att komma fram och "tycka synd om" när det INTE gått lika bra.

Och Balsberg Racing Blogg är VÅR blogg där fokus givetvis ligger på Johan. Den är i första hand tänkt som en dagbok som vi har både nytta och nöje av att gå tillbaka och läsa i. Sen har jag ju till min glädje förstått att många andra också tycker om att läsa här och ni är ALLA varmt välkomna att göra det. Bara dom sista två veckorna har det varit över 500 besök på sidan vilket får mig att tro att den är till nöje för fler än oss. Därför försöker jag också nämna lite om andra förare och händelser och jag skriver gärna om de lite yngre förarna som jag kan tänka tycker det är roligt att läsa om sig själva och att se sig på bild. Men som sagt. Det är Johan det handlar om i första hand och om det inte kan accepteras är det ju fritt att välja bort att läsa på bloggen.

Och vart vill jag komma med allt det här, jo...

Johan körde inte bara bra i helgen. Han var ruggigt snabb. Han har aldrig någonsin kört så snabbt och säkert på någon bana innan. Jag hajade faktiskt till när jag såg honom under träningen och i semin för det gick inte bara fort, det var en helt ny säkerhet i hans körning och placering av bilen. En säkerhet som kanske kommer av att han trivs med bilen, motorn, däcken och givetvis även banan på Furulund. Och han var den stora "snackisen" har jag fått höra i efterhand. Bilen, setuperna, däcken, allt var av intresse och många var framme och pratade och nöp. Roligt både för Sture och Johan, och jag har förstått att det var många som hejade på, och satte sitt hopp till Johan när det var dags för final. Nu blev det ju inte så men tack till alla er för ert stöd och intresse.

Och World Race är ju menat som ett Friendship race. Friendship, smaka på det ordet.


Mamma Balsberg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar